Witam,
Skoda Octavia I 1,9TDI 2001
mam problem ze sprzęgłem,które skrzypi podczas użytkowania. Sprzęgło działa tak samo jak wcześniej tzn. nie ciężej tylko poprostu skrzypi. Czy ktoś może miał podobny problem trochę się denerwuję bo jak coś poważniejszego to koszt wymiany sprzęgła jest dosyć drogi. Z góry dziękuję
Jak rozumiem to pewnie chodzi o pedal? Mialem taki problem i pomoglo cierpliwe, kilkunastokrotne pryskanie i wciskanie silownika/tloczka ktory jest przy pedale sprzegla.
Właściwie to wydaje mi się że ten pisk dotyczy pedała sprzęgła, ale phrix jakbyś mógł rozwinąć temat byłbym wdzięczny. Firmek dzięki za radę napewno spróbuję.
Czym?
Pyta kobita! Wiem tyle, że nie wszędzie i wszystkim można psikać, a u mnie też pojawił się pisk, choć do końca nie wiem czy przy pedale. Jutro się wsłucham.
Czym?
Pyta kobita! Wiem tyle, że nie wszędzie i wszystkim można psikać, a u mnie też pojawił się pisk, choć do końca nie wiem czy przy pedale. Jutro się wsłucham.
Wciśnij sie pod kierownice i oliwką, oliwką :szeroki_usmiech
Jezeli piszczy zarowno na wlaczonym jak i na wylaczonym silniku,to srzeglo jest okey. Jesli tylko na wlaczonym,to moze byc znak ze niedlugo trzeba bedzie je wymienic!
Dzisiaj zaskrzypiało tylko raz na poczatku jazdy(wyjazd z zimnego garazu), późniejsze ok. 50 km. była cisza. To by potwierdziło moje wcześniejsze spostrzeżenie, że piszczy gdy mokro. Wczoraj lało, dziś lekki mróz a potem piękne słońce.
Czy może być taka korelacja?
Nie gramoliłam się pod kierownicę z oliwką, jak radził tomus7, bo rano i wieczorem ciemno, a przed oknami firmy byłoby zabawnie. :jaja
Chyba dopiero w 'weckend' ruszę z oliwką...
Sprzęgło skrzypi w dwóch miejscach. Po pierwsze to delikatnie może być przy pedałach wtedy to oczywiście pomaga nasmarowanie cześci ruchomych ale w 90% przypadków to elementy sprzęgła przy skrzyni. Trzeba na postoju wyłączyć silnik otworzyć drzwi i się wychylić wtedy to dokładnie słychać czy odgłosy pochodzą ze skrzyni czy nie.
Niestety w tym drugim przypadku pomaga tylko wyjęcie skrzyni i nasmarowanie specjalnym smarem z dwusiarczkiem molibdenu MoS2 z tego co pamiętam o oznaczeniu G000100 ruchomych elementów.
Mi skrzypienie ustało po dokładnym oczyszczeniu benzyną ekstrakcyjną docisku (uwaga nie należy żadną chemią płynną czyścić dwumasy ponieważ jest tam w środku specjalny smar stały który w zetknięciu z np benzyną ekstrakcyjną czy innym rozpuszczalnikiem straci swoje własciwości i może wypłynąć jednocześnie niszcząc funkcję tłumienia i smarowania sprężyn w dwumasie)
Należy dodatkowo oczyścić i nasmarować wielowypust wałka sprzęgłowego, łożysko wyciskowe oraz dźwignię wyłączającą a dokładnie jej kulowe zamocowanie.
Cienką warstwę smaru MoS2 trzeba też nałożyć na końcówkę wysprzęglika.
Dopiero po tym zabiegu mam od paru tygodni błogą ciszę...
Komentarz